top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRegulator

מיפוי השחקנים במפה הציבורית

עודכן: 18 בפבר׳ 2021

ארגונים רבים משקיעים את עיקר מאמציהם לשינוי מדיניות בכנסת, בין אם מתוך האמונה ששם זירת ההשפעה המשמעותית ובין אם מחוסר היכרות או נגישות לזירות השפעה אחרות. אכן, כנסת ישראל היא בית המחוקקים של מדינת ישראל, מקום בו מתקבלות החלטות רבות המשפיעות על חיינו ומקום שיכול להוות מנוף לחץ משמעותי על מקבלי החלטות אחרים שלא יושבים בכנסת ישראל.


אולם, הפוטנציאל בעבודת קשרי ממשל מול רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה אדיר. חשבו מי מיישם בפועל מדיניות ולא בהכרח מי הם מקבלי ההחלטות ברמה הגבוהה ביותר, שעלולים גם להיות 'מנותקים' מהשטח במידה מסוימת. במקרים מסוימים, עדיף להתחיל 'מלמטה' ולא 'מלמעלה'. הכל תלוי בהכרת ומיפוי השחקנים במפה הציבורית ובתכנון אסטרטגי נכון ויעיל.


קחו למשל את העבודה מול הרשות המקומית בסוגיות של חינוך: חינוך נגד גזענות, הכרת השונה, חינוך לדמוקרטיה וכד'. עבודה בתחומים אלה יכולה להוביל להשפעה גדולה ומהירה יותר לעומת השפעה על המדיניות של משרד החינוך כולו, שיכולה להיות מסובכת וארוכה יותר, גם אם התמיכה בנושא קיימת.


כדאי לעבוד גם עם מי שמכיר את הסוגיות ברמה היומיומית וחי את השטח כמו בדוגמה הזו עם השלטון המקומי, מנהלי מוסדות חינוך, פקידי ממשל וכו'.


בראייתנו, כל יחיד או ארגון יכול להשפיע על גורלו בעזרת ייצוג שדלני. צרו עימנו קשר לשיחת ייעוץ ללא עלות ואנחנו ברגולטור יועצים תמיד נשאף לתת לכם את השירות המקצועי והאמין ביותר.



רגולטור יועצים - אסטרטגיה, קשרי ממשל, לובינג הכותבת היא סוזי מזרחי אהרוני, מנכ"לית ומייסדת רגולטור יועצים. בעלת תואר שני במשפטים, שימשה בעברה בתפקידי ייעוץ שונים בכנסת ובממשלה (פרלמנטרי, פוליטי, קשרי ממשל וכנסת). מעניקה כיום ייעוץ אסטרטגי רגולטורי וממשלי לגופים שונים יחד עם צוות יועצים מיומן.


80 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הקלות בפתיחת עסקים ולעסקים קטנים ורגולציה חכמה בישראל 👇🏼

מדינת ישראל מתחילה לצאת ממשבר מגפת הקורונה ובממשלה מתגבשת תכנית רוחבית לשיפור מדיניות הרגולציה והפחתת נטל רגולטורי במטרה להתמודד עם המשבר הכלכלי שנגרם עקב התפרצות המגפה! הציבור הרחב, נציגי המגזר העסק

bottom of page